Hellu!

Idag så va de meningen att mamma skulle väcka mej vid 10 bara för att ja inte skulle sova bort hela dagen, men de va bara de att hon ville hinna städa färdigt innan hon skulle väcka mej, så jag fick vakna själv o de gjorde jag vi ca 10.15 men låg o drog mej en stund, o sen så plockade jag ihop all smutstvätt jag hittade i min brors rum. Så nu e vad jag vet all smutstvätt upptvättad och upphängd nere i torkrummet i tvättstugan.


Annars idag har ja inte gjort så mycke mer än vare en sväng ner till viken på IOca Fyren igen o handla lite granna, för mamma har ingen bil eftersom att pappa jobbar.
O alla andra bilar e trasiga.


Jag har inte planerat o göra så mycke idag för de e inge kul o vara ute. Eller jo föresten jag har ju lovat min nest yngsta bror att vi ska ta en promenad, kanske ska ge honom förslaget att gå upp på Lejonberget o gå spåret där bort till Månskensberget för de hann vi ju aldrig göra i sommras när ja va nere för då när vi gick förbi vägen upp till det berget så var vi på väg bort till lillsjön som låg en ganska lång bit därifrån.



Nu ska jag ner o hjälpa mamma i tvättstugan.

Ha de gött
På återseende.



                                                                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0