Min dag =)

Min dag blev inte som jag trodde.
Min kompis som oxå bor här i Viken mezza mej på fejjan o undra om vi skulle hitta på någe.
O jag e ju inte sen o säja att de kunde vi.
Men tyvärr så blev de inte så lång stund för att jag skulle va hemma en viss tid för att pappa skulle komma hem från jobbet o då skulle vi käka.


Vi käkade min nest yngsta brors special Taccos.
O jag åt så mycke att jag nästan fick ont i magen.

Annars ikväller har ja inte gjort så mycke, mest tage de lilla lugna o glanat på teven o även hjälpt mamma nere i tvättstugan. Så nu e de mest matter som hänger på tork där nere i torkrummet.
O så ska vi väl se nån film sen, när mamma har pratat klart i telefon.

Jag måste ju iaf skryta lite om att jag inte har vare helt på latsidan för de e mest jag som har tage promenaderna med Bosse o sen så har ja vare nere på viken några ggr o ner dit tar de ca 10-15 min beroende på hur fort man går, men de värsta e ju att backen ner till viken för den e inge kul varken när man ska ner eller upp, för jag tycker den e ganska läskig trotts att de e bar backe, men de kanske är för att backen e ganska brant o så kommer bilvägen precis neranför.

Imorron så ska jag träffa min kompis igen o då ska vi kanske ta en fika på Café Lilla Blå nere i viken.


O för den som inte hänger med så kallas byhålan där mamma bor För Viken eller Vika av dom som känner till Valdemarsvik. =)
Känns nästan jobbat o säja hela ordet Valdemarsvik när man e så van vid o säja Viken eller Vika.


Men men sånt e livet på en pinne. =P


Ha de gött
På återseende.




                                                                                                              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0