Hej hopp i Lingonskogen!

Idag ha jag vare på jobbet, o de har vare en skön dag.
Dagen började med lite fika som vanligt o sen så va de dags för lite yoga o de e så himmla härligt.
Idag prövade vi en ny andningsövning som tydligen ska hjälpa till o ränsa skallen.
O då ska man ta vänster tumme och hålla för näsan och pekfingret upp över näsan och så ska man andas med näsan i ca 5 min men om man inte orkar så länge så räcker det det med ett par min.
Det är ganska jobbigt men ändå skönt....glömde säja det att man ska vända häger handflata uppåt på knät alltså ska du sitta på rumpan eller som vi brukar säja på fram stjärten o så rak i ryggen.

För den som är lite intreserad av yoga och har en nyare mobil med toutch (vet ej stavningen) skärm och kan ladda ner appar så finns det en app som heter yoga lite och den är väldigt bra tycker jag för det är lätt att förstå övningarna iaf tycker jag det. Det man ska tänka på med yoga är att man ska andas med näsan och inte munnen.




Ne nu har ja inte tid o sitta här för jag ska ta hand om maten nu.
Jag ska äta kokt potatis och sillfilé som jag gjort iordning i ugnen.
Måste ju hinna o äta innan jag ska på min älskade gympa =)


Ha de gött
På återseende.





Kommentarer
Postat av: Jossan

Touch mobil är det bästa som man kan ha.



Men du kan inte skriva att den där yoga lite funkar till touch mobil, då är det som att den även finns till ipod för det är också en touch mobil. Du kan ju skriva android istället, eller smartphone

2011-11-15 @ 10:10:09
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0