Holmgången!

Igår gick Holmgången av stapeln, och det var riktigt kul.
Det var mycket roligare än jag trodde.
Mycke folk va det som sprang/gick/ gå-sprang, det var sammanlagt 10 lag med 6st i varje.
De som skulle gå/springa startade kl. 15.00 efter lite uppvärmning av en elev från Estet programmet vid Melrogården.


Jag och en arbetskamrat skulle vara funktionär tsm med våran Chef.
Det var riktigt kul de, vi följde med den första starten från Merlogården och fram strax före E4 bron där vi stog och serverade vatten och delade ut reflexvästar.
Vi stannade till vid stationerna emellan. Jag skriver sen hur sträckan gick.


Jag knäppte sammanlagt 190 kort under hela kvällen.
Tyvärr så kunde vi ju inte vara med när lag nr 2 skulle starta alltså dom som starta 16.00 för då var vi tvugna att vara på plats och ta emot gångarna.
Jag tycker att eleven från Estet programmet var riktigt duktig på att värma upp våra deltagare.



Frammåt kvällen när det började droppa förbi folk vid våran station så började och spöregna, man kunde t.o.m se hur regnet kom farandes över åkern och över de sträd som var i närheten.
Vi fick även bevittna hur ett plan va på g från Midlanda hur de va på g upp i luften, det var ganska häftigt och se...Tyvärr så tänkte ja ju inte på och knäppa någe kort.
Jag har ju aldrig flugit i hela mitt liv men skulle vilja pröva på nån gång.
Den som har gjort det ett X antal ggr kanske tycker att jag e löjlig som tycker att det är häftigt att se när ett plan lyfter, men men de e ju iaf jag och min åsikt.


Men iaf för att återgå så tyckte deltagarna att det inte gjorde så mycke att det började att spöregna när de var ute och sprang/ gick iaf inte dom man har frågat.
När vi satt där i bilen och väntade på deltagarna så att vi och surrade om både de ena och det andra + att jag speladade lite musik från min mobil.
Tjejen som satt i vår bil och väntade på hennes tur att få springa tyckte att det var bra ljud i min mobil. Och om ni undrar vart hon kom ifrån så kom hon till oss för att vänta in sin kamrat som hon skulle byta av.


Men när alla hade sprunge förbi oss så var det dags att plocka ihop och fara iväg till Strandbo där målgången var. Så nu har alla som deltagit i loppet sprunge / gott 2 mil. eller inte alla så eftersom det var ett stafett lopp. Men iaf när vi kom dit så var det fullt med folk över allt tyckte jag.
Men väl där fick vi macka med ost, skinka och tomat på och så en festis att dricka, det var väldigt gott de. Man fick öven dricka te och kaffe för den som ville, jag tog en kopp te för att jag var ganska frusen, mitt favorit te är Blueberry.


Sen när alla hade fikat o de så hade Esteterna en lite överaskning att bjuda på eller snarare en i 3 delar =). det var 3 st som läste en dikt o så var det 2 st som spelade en lite sketch.. och allting spelades på det forn nordiska men som även kan utspelas idag sketchen handlade om otrohet, sen efter det så var det dags för en skymningsdans. Det var väldigt vackert tycker ja.



Efter allt så var det ju dags för prisutdelning.
Första pris var: Krigarens runa som står för:  Ärlighet och Gemensap.
Andra prisvar: En varsin svart målad sten med krigarens runa vit målad på.

Och självklart fick de diplom med för att de har deltagit i loppet.



Loppet gick som så:

·  Merlogården – Hagalid

·  Hagalid – Dagcentralen i Tallnäs

·  Dagcentralen i Tallnäs – Cirkelvägen

·  Cirkelvägen – FD Benkas i Bergeforsen

·  FD Benkas i Bergeforsen – Stavregården

·  Stavregården – Stavrevikskurvan (Byte för den som vill)

·  Stavrevikskurvan – Strandbo


Nu får vi hålla tummarna att det blir ett lopp nästa år med.

Ha de gött
På återseende


 KRIGAREN RUNA




Uppvärmning med gå/spring lagen



Mer uppvärmning





Nu e laget på g måt Tallnäs



Tallnäs gänget som bjöd på fika.



Laget hade gjort så coola mössor, dom påminner om Asterix mössa.




Asterix







Ett annat lag hade sånna här hjälmar.




Här står dom och väntar på nästa kamrat som dom ska byta av.







Här va nästa iväg från Cirkelvägen.




Här står Vi och delar ut vatten till den som kommer springandess.













Målgången Strandbo



Sketchen som vi fick se med 2 av Esteterna.



Skymningsdansen som vi fick se.








Detta var sista bilden.
Så nu säjer jag GO NATT & SOV GOTT, DRÖM SÖTT!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0