Hej o hå, ja nu e de helg igen!

Idag har de vare en bra dag på jobbet.
Har väl inte gjort allt för mycke men tillräckligt för att dagen skulle flyga förbi.
Jag har jobbat lite granna med våran Får almenacka och de går väl lite si sådär för de e inte lätt att få till bilden och alla datum i ruterna så de ska se profsigt ut.

Nu på eftermidagen så läste vi några kapittel till ur våran bok "Burpojken" det är en väldigt bra bok, man kan inte fatta att det är en sann bok me tanke på allt hemskt den stackars pojken fått utstå, kan nästan säja att den e på samma nivå som "Pojken som kallades det", Kan vamt rekomendera böckerna om "Pojken som kallades det" och "Burpojken"




Men iaf igår så va jag iväg på veckans sista träning med korpen, då va det Cirkelträning.
Det är riktigt kul, men ack va jobbigt de är.
Idag är ja lite stel i musklerna lite ont me men inte så mycke.
Jag fick träna ihop med en tjej som ja inte träffat förut, hon var väldigt snäll och trevlig.
Jag fick även beröm av ledaren för att jag har blivigt så duktig, är nu inne på min 3e termin med Korpen och trivs kalas bra, man har alltid lika kul på passen.
Men på Cirkelträningen finns de en "Gubbe" som ser ganska kul ut när vi ska värma upp för han hänger inte med överhuvudtaget, taskigt är det att stå och flina åt honom men va ska man göra när han ser så kul ut, jag försöker att inte fästa blicken där bara för att ja inte ska få ett skrattanfall.
Jag ser säkert minst lika kul ut när ja inte hänger med och det är ganska pinsamt men men man gör så gott man kan, och är de nån som vill flina när ja inte hänger med i rörelserna så bjuder jag på de.


Men men nu e de helg iaf och ända planerna jag har för helgen är att sova länge imorron och på söndag och sen att jag o Gubben ska tvätta på Lördag kväll, jag får ju inte glömma att det är Bingolotto på söndag igen, o då hoppas ja på att jag o gubben kan vinna nånting behöver inte vara nå stort kan lika gärna bara va en ny bingolott.
Har ju bara lyckats att vinna en gång var och då vann vi 100kr var.


hmm vad ska ja mer skriva?
Jo, kanske att min stora dator är på g hem igen efter att ha vare på servis i nästan 2 veckor.
Och det ska bli jätte skönt att slippa min mini dator för att jag blir så trött i skallen av den lilla skärmen, o sen har ja så svårt att se texen eftersom jag har dålig syn.


Ne nu ska jag ta o hitta på någe annat tror ja, för ja vet inte vad ja mer ska skriva.

Ha de gött
På återseende.




   Pojken som överlevde





Bakom stängda dörrar
 Det var en tjej som läst denna bok och tyckte att den var lika hem som dom andra 2 så ja tänkte för den som gillar att läsa självbiografier eller va de nu heter kanske vill läsa denna med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0