Hmm torsdag igen

Idag e de torsdag o idag på jobbet så skrev jag dagbok från gårdagen då ja va på H.I.T (Hunden i tillvaron) det var en kul och intresant dag. Jag gick 2st långpromenader en med en tjej som arbetsprövar där o så en med Ingela hon som äger stället.
Det var riktigt trevligt. O ja tycker att det är lätt att komma överäns med Ingela för hon e lika glad o possetiv som ja kanske lika sprallig med hehe.

Igår fick ja förfrågan om ja ville va med på hundkursen som hon skulle ha på kvällen och då sa ja att ja ville så hon kom o hämta mej ca 18.45 hon hade lite svårt o hitta till mej pga att skyltarna e så tokigt satta men iaf hon visste ju vart Hundsimmet ligger så då kunde ja lätt lotsa henne rätt.
men iaf jag va ju inte med som ledare på kursen för så duktig e ja inte än hehe
även om ja kan rätt mycke om hundar eftersom ja har vuxit upp me dom.
O mamma har en hund nu som e snart 10år en Schäfer (långhårig) Jätte snygg o mysig hund =)


Aja nog om det.

Kursen höll hon nere i rinken vid ETIC (gamla medborgarhuset)
Och jag tyckte att tiden bara flög iväg för de va lite nytt och så gjorde hon det intresant iaf tyckte ja det.


Efter kursen så fick Molly hennes egen hund springa o nosa lite granna o även springa av sej lite där inne innan hon skjutsa hem mej.
Ja får ju inte glömma alla dessa förbaskade mygg som terra än där nere, det var de jobbigt, o jag som trodde dessa mygg hade gott i ide men ack så fel ja hade. =S

Väl hemma så gick jag över till Gubben där så kolla vi på film tsm vi kolla på red riding hood, jag tycker att den va riktigt bra, det är en thriller med lite kärlek med o så mumsa vi lite godis, jag har en väska med godis som en kompis köte åt mej som en överskning, när hon o några från Lördagsklubben när dom var över till Åland med båt.



Ikväll så kör jag sista passet med gympa för denna vecka, känns konstigt att veckan ha gott så fort o att de snart e måndag igen o gympa på de hehe.
I måndags efter passet så sa vi ju de att de e snart måndag igen o ja tyckte att de känndes långt kvar men nu e de torsdag o imorron fredag sen helg o så vipps så e de måndag igen =)



Ne nu måste ja gå o ta disken så ja får något gjort.
gjorde egen köttfärspaj igår så hela diskbänken e full med disk. =S


Ha de gött alla
På återseende


Red Riding Hood Finns på www.discshop.se 169kr.


http://www.hundenitillvaron.se/
Kika järna in denna sida så kan ni få tipps o råd om saker o ting ang. din hund, mm
Eller om du kanske behöver dagisplats till din hund.
Eller du kanske vill gå en kurs med din hund ja då e de bare o kika in på Ingelas hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0