Sug o svälg TREVLIG HELG!

Hehe bara måste ha en fräck rubrik idag för ja känner mej på de humöret idag!

hmm, ja va har ja gjort idag då?
Jo, jag har typ inte gjort allt för mycke idag, vid morron fikat så satt vi o surra i vanlig ordning om allt o inget praktiskt taget...jag o Jossan min kompis/arbetskompis o jag visade våra grupledare våra bloggar för de finns ibland något intresant o läsa.

Jossan har vare jätte snäll och fixat till min blogg så att den ska bli snygg och intresant o så klart mer mej =)

Jossan e mycke bättre på de där med HTML koder, själv fattar ja nada av de så ja brukar alltid välja den lätta vägen när de gäller att stila osv, I gymnasiet så fick vi pröva på o bygga en hemsida men jag tyckte inte att de va så intesant o så va de för svårt för mej o hänga med på den pungten så när inte läraren såg så satt man på Lunar o smurfade istället, för de va ju iaf någe man fatta någe av =)


Ibland kan ja sakna gymnasietiden, tänker på hur kul vi hade de gämt jag o gänget ja va med o sen alla roliga saker o även de tråkiga vi gjorde, de allra tråkigaste vi gjorde i plugget var växthuset och så när vi skulle ut o röja med röjsågarna för dom e ju så tunga så man får ont i både axlar o rygg efter att ha röjt me en sån en stund o de e ju trots att man har sele på sej.


Aja de va den tiden de..nu e de andra tider. hehe

Nu tappa ja ju tråden lite granna här hehe
ska försöka hitta igen den o tala om vad jag gjort mer idag.

Efter vi ha kollat på bloggarna o även fikat klart så gick Jossan o Inger våran gruppledare iväg till pungten till Astrid där dom gjorde fyrfärgstryck.

Vi andra va kvar på Tallkotten vi e sammanlagt me våra 2 gruppledare 8st
Så Maggan o Harriett våran andra gruppledare höll på och försöka tyta vad den som inventerat före oss i Hembygdsgården i Ljustorp har skrivigt o de kan ja lova inte är det lättaste.

Jag klippte ut några spännande repotage ur tidningarna som Inger haft med sej o så självklart alla Hälge historier jag kom åt =)
Jag är en riktig Hälge nörd, tycker han e så häftig.
O en annan kamrat fixade matlistan alltså hon målar alla veckans färger på matlistan som:

Måndag = Grön
Tisdag = Blå
Onsdag = Vit
Torsdag = Brun
Fredag =Gul
--------------------------
Lördag = Rosa
Söndag = Röd


Men lördag o söndag e vi ju inte på jobbet utan då e vi lediga som alla andra svenssons =)
Men ja tänkte att ja skriver upp dom med.

dom andra 2 satt vid varsin dator och skrev den ena om sitt liv
och den andra om Galmour.

PÅ eftermidagen har ja ingen aning om vad dom andra gjorde
för jag o Jossan jobba bara halvdag idag eller Jossan jobbar bara halvdagar o jag tog ledigt på em.
Då drog ja in till Birsta o gjorde den osäker hehe ne vars skämt o sido.

Jag handlade lite granna orkar inte gå in på detalj men ja kan ju såja som så att jag sprang runt halva Birsta iaf så ja kan ju inte klaga på att ja inte får motion även när det inte är träning. =)

O på Birsta va även HIF KÄMPARNA Sundsvall o hade någe evenemang, vet inte riktigt vad för ja orka inte bry mej så mycke idag.


När ja kom hem så tog ja hand om min JÄTTE disk o de tyckte inte min rygg riktigt om så nu tänker ja bara slöa rästen av dagen, ska väl kanske kolla på programen som ja spelat in under veckan.


Ha de gött
På återseende.





http://www8.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_385799/cf_57129/aktiviteterforalla_birstaprogram.PDF


Här är Vretaskolans och Himmelstalundsskolans logga
Jag gick på Himmelstalundsskolan i 4år
alltså jag gick i sär och jag trivdes som fisken i vattnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0