Trevlig helg!

Nu e de äntligen Fredag och helg.

Idag när ja kom till jobbet så va ja på bra humör o inte allt för trött, så ja frågade om vi kunde  ta våran morron promenad men då sa en av våra gruppledare att vi skulle till Ljustorp igen och det kom som en överaskning för mej för varken jag eller en av mina arbetskamrater visste om att vi skulle dit idag o jobba, men de gick ju bra iaf för som tur va så hade både hon o ja matlåda me oss.
Min arbetskamrat jobbar annara bara halvdagar men när vi ska göra någe  speciellt som nu Ljustorp och hembygdsgården så jobbar hon heldagar. Dom andra i gruppen måste ha bestämt att vi skulle till Ljustorp en dag när inte hon eller jag va på jobbet.

Idag var det ändå rätt kul där och tiden bara flyger iväg, vi började med att ha morronmöte för att alla skulle veta vad som händer o fötter dom närmsta veckorna, och vi kom fram till att vi har väldigt mycke o göra o planera. Som Ljustorp kan vi bara jobba ett tag till för när det börjar blli riktigt kallt o snöigt ute så kan vi inte vara där dels för att de kommer o bli svinkallt i kåken o sen att våran buss inte gillar vintern.


Fast ja känner att kylan redan kryper inpå en för nu har ja fått byta från vanlig tröja till o ha en fodrad när ja e ute, o så har ja blive väldans frusen om mina stackras händer o fötter nu så måste ja ha tofflor på fötterna o gärna värma händerna lite då o då. =)


men men nog om de nu.
I helgen har ja bara planerat att ja ska försöka sova länge järna till 10-11 om min kropp tillåter de för annars brukar jag vakna mellan 8-9 o de e inte så kul när man får ha sovmorron.
Annars har ja inte planerat någe speciellt, bara ta de lungt o sen tvätta nån dag o bara rå om mej själv.



Ha de gött
På återseende.





Jordkällaren som står på gården.                 Utsikten vid Dasset




Utsikten vid kåken                                       2 fina stenar i fönstret



Denna fina Hälge bild har en av mina arbetskompisar målat på fri hand, den blev riktigt fin tycker jag. Den andra bilden är ett kinesiskt tecken på Kärlek som en assistent till en av mina arbetskamrater gjort.



Denna bild har en annan arbetskamrat gjort.
Jag blir ju riktigt avundssjuk på mina begovade arbetskamrater som e så duktiga på att teckna.

Rosen har assistenten målat men texten kommer från en annan arbetskamrat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0