Tvätt och städdag

Idag så måste jag ta hand om min lilla lya och vårda den lite granna.
Inte för att jag har nån större lust att tvätta o städa nu när de e så fint väder ute.
Men tyvärr så måste ja ju de ändå.
Varför kunde inte detta fina väder vara igår när ja va hos min kompis?


Igår när jag va hos min kompis så tog vi oss en promenad fast de inte va nån direkt värme ute och så blåste de lite granna.
Men de va ju iaf inte svinkallt så jag ska inte klaga o de va härligt o va ute fast de blåste lite.


Vi gick längs med vattnet och bort mot varvet o de va jätte mysigt.
Jag tog med kameran för att ja skulle ta lite bilder när vi skulle gå ut men va tror ni att jag gjorde då om inte glömde kameran kvar i väskan. (så typiskt mej att ha huvudet under armen) men som tur e så har ja ju ändå en bra kamera i mobilen så jag fick ju lov att använda den.



Iaf idag så står de tvätt och städ på schemat för min lya håller på att gro igen eller kanske ite hela då utan mest köket för jag har inte orkat hålla iordning där inne.
så det ser ut som 7 svåra år och 1 nödår där inne. haha


Min dejt med tvättstugan har jag 13-16 idag
så under den tiden så ska jag ta hand om min lya lite granna.
De brukar inte ta så lång tid att få iordning här så kanske att man hinner med att ta en liten promenad i detta sköna väder.


Fast jag längtar nog mest till imorron kväll då det är gympa igen. =)
O lite längtar ja tills på måndag kl. 10 för då ska vi ha ett litet möte angående båtresan vi ska göra den 9-10 Maj.


O nu i Maj kommer vi har rätt mycket att göra för dels så måste vi fixa det sista inför Holmgången o sen så har vi Länsdansen i Söråker att fixa med och även Ljustorps hembygdsgård så vi har rätt mycket att göra nu fram till semestern.
Känns skönt att de rullar på så man inte sitter sysslolös.




Det bästa av allt e att de bara e 3 månader kvar tills semester.
O då ska jag åka ner till mamma o mina älskade syskon.

Sen så ska min yngsta lillebror följa med mej hem o bo hos mej i några veckor, det ska bli kul de för han har inte vare uppe här nu på några år nu.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------











Får man bättre bild på teven om man har en JÄTTE parabol?






Ha de gött
På återseende




Kommentarer
Postat av: Jossan

Den där parabolen har inte använts på år och dar, så du vet.



Var det Carina du var med igår?

2012-04-15 @ 16:38:28
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se
Postat av: Jossan

Sv: Hejsan, nej du har så rätt i det du skriver. Förresten har du tänkt på att den där parabolen ser ut som en jordglob eller liknande?



Nej, fy fan alltså... att inte veta hur man beter sig. Jag har lovat mig själv här och nu att jag aldrig ska gå på något sådant igen

2012-04-15 @ 17:15:20
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se
Postat av: Jossan

Dag 01 - Ett nytaget foto av dig och 15 interessanta fakta om dig själv

Dag 02 - Betydelsen av ditt bloggnamn

Dag 03 - En ovana som du önskar att du inte hade

Dag 04 - En bild hemifrån

Dag 05 - Mitt första julminne

Dag 06 - Min favorittid på året

Dag 07 - Någonting jag vill ha

Dag 08 - Sätt din mp3/ipod/annan musikspelare på shuffle, skriv ner de första 10 sångerna och vad dessa betyder för dig

Dag 09 - Min garderob

Dag 10 - En bild på dina gummistövlar

2012-04-15 @ 20:26:32
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0