Hallå!

Idag så vakna ja vid 10 tiden, men klev inte upp förrens vid 11.30 nån gång för de va så skönt o bara ligga i sängen o surfa med mobilen en stund innan de va dags o skaka liv i min bror o så göra lite frukost.
 
 
Så vad har hänt idag då? Jo de ska jag berätta här: Efter frukosten så tänkte ja att vi skulle ta o städa så sagt och gjort vi tog min rya matta och tog ut den o skaka av den lite granna och även piska av den.
Tycker att de e lite synd att de inte går o damsuga en sådan matta för de samlas massor av damm, grus o en massa annat i den o de e ju så svårt o få bort de. 
 
 
Men iaf så när vi var klara med mattskrället så skulle ja in i mitt städskåp som ja har i köket o va händer då då jo gångjärnen pajar så nu har ja ingen dörr på mitt städskåp så imorron måste ja in på Timråbo och säja till vaktmästaren att han får kolla på de o samtidigt säja till om att de inte går o öppna mitt sovrumsfönster efter att målarna va här.
 
Tur att man har en vaktmästare som kan fixa dessa saker för annars hade ja nog blive lite galen. =D
 
 
Men iaf efter städningen så fick vi ett infall av att gå till Tjärn o ta oss ett dopp i de kalla vattnet.
Inte för att de va så jätte kallt när man vare i en stund, men tillräckligt för att de inte bada halva dagen. hehe
 
Annars idag så ska vi nog inte göra så mycket, kanske göra en paj på alla hallon som vi plockade igår eftermiddag...O då va ju jag väldigt duktig jag snubblade på tågspåret så jag skrapade upp lite på knät och under knäskålen o så fick ja ont i vaden på högra benet.
 
Så nu har ja lärt mej en läxa att ska man plocka hallon vid tågspåret så ska man icke ha foppatofflor på sej utan skor som sitter fast på fötterna. =)
 
 
Jag längtar tills på fredag nästa vecka för då e de Selånger marknad o då ska jag o min bror först gå o käka pizza innan vi tar bussen till stan (Sundsvall) och så vidare till Selånger och marknaden. =)
O så på lördagen sen så ska jag o brorsan åka hem till mamma igen, o så ska jag va där en vecka innan jag tar med mej mina katter hem som har vare hos mamma hela sommaren, o brorsan börjar skolan på måndagen sen.
 
 
 
 
Ne, om ja ska ta o rota i frysen o se vad som finns o käka till middag, ja e hungrig.
 
 
Ha de gött
På återseende
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0