Toppen dag =)

Idag så började dagen med att min bror väckte mej för o fråga om ja kunde gå ut me Bosse (hunden) för han hade försovit sej lite....men snäll som ja är så klev ja upp ur sängen o klädde på mej o tog Bosse på promenad.
 
När vi kom in igen så tänkte ja gå lägga mej för o sova en stund till men de va bara de att ja kunde inte somna om utan ja låg där i sängen o lyssnade på musik o bara tog de lungt, men efter nån timme så klev ja upp och så fick ja bara ett ryck att ta o tvätta upp de sista som fanns i tvättkorgen för att sedan gå ner på nerevåningen och börja städa lite granna, så jag laddade diskmaskinen, torkade av bänken och så tog jag fram snabeldraken (dammsugaren) o så dammsög ja av hela nerevåningen o när ja va klar me de fixade ja kaffe så att de skulle va klart tills mamma kom hem från jobbet.
 
 
Så när hon kom hem vid ca 11.40 så va de nystädat och de lucktade nybryggt kaffe, o så bad ja henne om nyckeln till tvättstugan så jag gick ner dit och hängde upp den nytvättade tvätten.
Så mamma blev riktigt glad när hon kom hem från jobbet idag. =)
 
 
O nu på kvällen så har ja vare me min kompis o vi hade de riktigt kul för först var vi nere på byn och bara hängde vid båthamnen.
Efter de så gick vi hem till mamma för jag va tvungen o byta brollor för de blev för varmt med jeans på sej idag. När ja hade gjort de så drog vi hem till henne och "hängde" lite granna.
 
O när vi hade vare där ett tag så kom hennes pappa förbi med hennes filmkamera som han fick låna för o filma när han flög en lansern 32a eller va den nu heter.
Har frågat om lov om ja kan få lägga upp nån eller ett par bilder på de men har ej fått svar om de än så vi får hålla tummarna att ja får låna bilder.
 
 
Nu ska jag göra lite annat innan de e dags för "Dallas"
 
 
 
Ha de gött
På återseende
 
 
 


Kommentarer
Postat av: AnnSofie Zschaeck

Hej! Du får jättegärna låna flygbilder. Ta bara dem med Lansen i luften. De andra, med Lansen på marken och bilden på Hasse och hans pilot är inte mina, utan en proffsfotagrafs, så de vågar jag inte lämna ut. Kram AnnSofie

2012-08-29 @ 07:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0