Hej hopp gummisnopp! =D

Rubriken har inget med inlägget att göra men jag tyckte att de va en kul rubrik =)

Idag har de vare en härlig dag. =)
Dagen började med att mamma ringde 07.05 för hon va pratsugen och jag va den enda som var vaken typ. =). Så jag surrade med henne i lite över 1½ timme om allt och inget praktiskt taget. =)

Det e så härligt att prata med mamma för vi kan prata länge när hon e pratsugen. hehe
O då pratar vi om allt mellan himmel och jord.

På jobbet idag så började vi dagen som alltid med lite fika och en massa surr. =)
Sen så har vi övat lite granna på hur vi ska gå när vi ska ha modevisning.
De va ganska kul men även ganska tråkigt, de kommer ju självklart att bli mycket roligare då när vi har prövat ut dom kläder som vi ska visa upp och sen när allt folk sitter där och ska titta på oss.


På eftermiddagen så övade vi lite till, sen var det dags för "lite" kalas.
Då vi firade mej som fyllde 27 den 14/2.
Jag bjöd på hemmagjorda snickers och hallonsorbé.

Jag tror nästan att alla åt så dom va proppmätta efteråt. =D
Iaf är jag fortfarande mätt så ikväll blir de ingen midda, för de får inte plats i magen. haha.
Så på måndag får jag nog träna lite hårdare än vanligt så jag får träna borta alla snickers jag åt. =D


I present fick jag en jätte snygg lila klocka och en jätte söt Ängel.
Av jobbet och våran städerska. =)


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sen jag kom hem har ja inte gjort någe speciellt jag låg på spffan en stund och spelade wordfeud sen kom gubben över en stund.
Sen gick ja la mej o vilade en i lite över en timme och de va riktigt skönt de.
Så nu e ja iaf lite piggare så ja orkar med kvällen oxå. =)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Innan jag avslutar detta inlägg så måste ja tala om att han som mördade mammas förra granne kanske kommer att få sitta inne 14-16år om åklagaren får som han/hon vill.

http://nt.se/nyheter/?articleid=7488010
http://nt.se/nyheter/default.aspx?articleid=7498075

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Här kommer recepten på Hallonsorbé och Snickers som jag gjorde


Snickers:

350g Jordnötssmör
Jordnötter efter tycke
200g mörk/ljus choklad


Smält jordnötssmöret i en kastrull och häll sedan i jordnötterna
Häll smeten på bakplåtspapper på en plåt
Ställ plåten i frysen i ca 5 min så den stelnar något
Smält chokladen över ett vattenbad och häll sedan den över jodnötsblandningen
Ställ plåten i kylen och låt det stelna.
Sedan är det bara att skära i lagom stora bitar.




Hallonsorbé

250g Fryta hallon
3msk Florsocker
½dl apelsinjuice
Ca 1dl färsk pepparmynta


Mixa i en hushållsmixer
Rör om då och då för att se till att allt blir mixat
För en lite fastare konsistens frys in Hallonsorbén i ca 1-1½ timme


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ha de gött
På återseende

Lite blandade bilder från veckans lopp =)



Från Fettisdagen, fick en jätte god semla på jobbet. =)




Taget genom fönstret på våning 5 i Centumhuset.




Taget vid samma tillfälle.



Mina snickers som jag bjöd på idag =)




Min kompis Jossan gillade mina snickers =) Ni kan besöka hennes blogg på:
http://mynameisjossan.myshowroom.se/




Ja man blev ju lite kladdig om fingrarna med. =)




Klockan som jag fick i present av jobbet =)



Denna underbara ängel fick jag av våran städerska. =)




Kortet och katten på paketet har våran städerska gjort själv.




I full gång med att måla våran scen. =)




Bilden blev jätte fin men tyvärr väldigt mörk. =(



På vägen hem kan man ju roa sej lite med att knäppa lite kort på naturen. =)




Säkert några ungdommar som har haft lite att göra. =)




Nu e min dator mycket snyggare, nu nör gubben satte på en jätte fin bild.
Jag vet att den är upp och ner men de e bara för att som sitter mitt emot ska se den åt rätt håll. =)



Tycker att denna bild va häftig så därför va ja ju bara tvungen att lägga upp den här =)





Kommentarer
Postat av: Jossan

Du är ju för fan tokrolig du. Bilder på mig och snickersarna.



Men du, jag diggar inte när det blir orange färg på bilderna. Det är väl någon inställning eller något i din kamera om du inte medvetet ställt in den på detta så att säga

2012-02-24 @ 22:20:41
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0