Optikern

Nu har jag vare hos Optikern och fått min dom. hehe
Jag ska få starkare glas på höger öga, vänster var oförändrad.


Men jag gav Optikern lite huvudbry idag med, så snäll som ja e. hehe
Först så fick vi ju fel styrka från första början men de va ju bara för att dom tydligen inte hade lagt in den nya eller hur man nu säjer.

Men han trava ner och mätte styrkan på dom glas jag har nu, så vi fick rätt.
O då blev de genst mycket bättre.

O sen så när vi nästan var klara och jag skulle jämföra nya styrkan mot den jag har nu.
och jag tyckte att de va klarare med den jag har nu och inte med den nya.
Men när han la på nya styrkan på mina glasögon så blev de mycket bättre.

Så han sa de att de måste ju va för att de va dubbla glas på dom bågar man får pröva ut styrkan med.


Men men de hela kalaset blev ju 500kr billigare än vad jag hade räknat med, och då e synundersökningen inräknad i summan. =)
Så om cirkus en vecka så har jag mina gamla bågar fast med nya glas. =)

Så jag kan inte va annat än glad. =)


O ikväller så e de träning igen men denna gång Cirkelträning.
De ska bli skönt de, känner mej riktigt taggad.

Nu känns de som om inget kan gå fel. =)



Ha de gött
På återseende



Kommentarer
Postat av: Molly Bergström, UPPSALA

"god morgon" Hoppas du får en fin onsdag :D

2012-02-15 @ 12:57:28
URL: http://mooollys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0