Skön dag =)

Imorse va de ganska kallt ute, de va ca 5 minus vid 08.00 och nu när ja kom gem vid 13.20 så va de + 6 ute.

Idag när ja kom till jobbet så fick jag o min kompis i uppdrag att sätta upp lappar om att de e familjedisco nån dag här på E:on arena.
För den som e nyfiken och bor i närheten av Timrå kan ju kolla på Ica eller n¨ge för vi satte upp en lapp där och på några andra ställen så på morronkvisten här fick man en riktigt lång promenad.

Först promenaden till jobbet och sen upp på Lidl och sedan mot bibban men när vi kom bort dit så hade dom inte öppnat ännu så då va de bara att knalla tbx på jobbet.

Vi var väl ute i ca 1½ timme eller iaf i närheten.
När vi kom in igen så satte vi oss och fikade lite granna med våra gruppledare för våra kompisar hade gympa och det är inte jag o Jossan med på.

Jag brukar inte vara med på den gympan eftersom jag e i skolan då.
men idag så blev de en liten ändring så jag ska på skolan imorron.
Jag går en dag i veckan på Tallnäs studiecentrum på särvux.


Jag har inte alltid gott i särskolan utan jag gick vanlig klass och "vanlig" elev fram till 6:an men min lärare började märka att ja inte hängde med som mina andra klasskompisar när ja gick i 5:an
och då så fick jag göra en utredning en sån där för att kolla om allt står rätt till i karotten (huvudet)

Men då fick jag veta att jag e långsammare än andra jämnåriga.
Men det kan ha med att göra att jag föddes med navelsträngen 2 varv runt halsen, och den satt så hårt att ja fick syrebrist.

Så när jag skulle börja högstadiet så fick jag gå integrerat och med det menas att jag var särskoleelev på "vanlig" skola.
Och gymnasiet så gick jag på särskolan.



Men iaf efter att vi hade fikat klart så fixade jag o Jossan till fotoramarna, jag torkade av glasen och fixade till några av bilderna så dom skulle få plats där i.

Sen när vi va klara så va de dags för lunch.
Och när alla hade äte klart så fick vi på Tallkotten diska för att den personal som hade disken idag var ledig så då fick vi rycka in och hjälpa till.
Men de gör inte mej någe för de gick väldans fort.


När vi var klara så fick ja o Jossan gå, så då var vi bara och lämnade några av fritidsbladen på ett gruppboende.
Sen så knallade vi upp på bibban och satte upp lappen där sen va de bara att knalla hem.



Och idag så har de vare en riktigt härlig dag för mej för att imorse så fick ja även en idé att pröva ett par jeans som ja fått av mamma för ett tag sen men som har sutte lite snävt, nu sitter dom kalas och då fick ja även för mej att pröva mina gamla favoritbyxor som ja en gång vuxit ur och då på brädden...Men nu så kan jag knäppa dom utan någe besvär och dom e lika sköna som ja minns dom. =)

O då e de många år sen ja kunde ha dom...
Så nu e mitt andra mål att komma i ett par andra kortbyxor som e något mindre men minst lika sköna och knappt använda.

Ibland e de kul att spara byxor som man vill komma i en gång till. =D



Ne nu ska jag ta och fundera på lite mat för jag e små hungrig och så e de inte så många timmar kvar tills jag ska iväg på Core och Vattengympa.

O nu känner ja mej bara ännu mer taggad för att gå på dessa pass som jag går på.
För dels så ser ja resultatet på min kropp o sen så e de så jäkla kul ursäkta språket men ni får stå ut me de. =P

Ne men ja kan inte säja annat än att jag älskar korpens gympa.
För dels så e de så jäkla roliga pass och sen så hittar man ibland muskler som inte visste fanns.
Som idag har ja smått träningsvärk. hehe.

O sen har vi ju sånna härliga ledare o bara de e ju guld värt. =)



Ha de gött
På återseende


Kommentarer
Postat av: erika

Vad fint du skriver Cattis!

Jag har gått förbi och kollat in genom fönstret hos er i dag, men det såg ut som ni slutat tidigt, annars hade jag kommit in och hälsat på er.

Fick ditt meddelande och ska kolla hur det ser ut. Kan jag, så kommer jag gärna! Alltid roligt med era projekt! :-)

Kram!

2012-02-28 @ 15:51:34
Postat av: Jossan

följer din blogg slaviskt hehe

2012-02-28 @ 16:01:20
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0