Dag 2 på jobbet

Imorse va ju halv dö när klockan ringde fast jag gick o la mej tidigare inatt än vad jag gjorde i söndags, men de e väl de att man inte har komme in i rutinerna än.
Men de kommer.


Ohh vad jag längtar tills nästa vecka på måndag.
Då kör gympan igång igen, o de ska bli skönt och skit kul rent ut sagt att få komma igång.
Det har ju vare uppehåll snart i 5 veckor.
Och för den som inte hängt med i svängarna så tränar jag med korpen 3 dagar i veckan men detta år så ska det bli lite ändring för jag tänker gå på 2 onsdagar i månaden på cirkelträningen borta på Vivsta skola, bara för att jag tyckte de passet var riktigt kul när ja väl gick dit o provade, då när dom bytte plats på Core och Cirkelträningen.


Men att gå varje onsdag skulle bli för mycke tror ja iaf, måste ju vila nån gång. hehe
Jag älskar att gå på korpen´s gympa dels för att de e roliga pass och sen så e de TOPPEN ledare och härliga deltager med för den delen. Undra om de kommer några nya iår som stannar.
Dom 2 första veckorna brukar det va mycke folk eftersom det är "GRATIS Prova på veckor"
Men de brukar droppa av folk eftersom, vissa stannar o vissa gör de inte.


O de bästa med Korpen här uppe i Timrå e att det inte kostar en förmögenhet att gå med.
Det kostar 500kr/ Tremin och 100kr/år i medlemsavgift.
Korpen´s vattengympa hemma i Viken (Valdemarsvik) kostar 900kr.
O så om ja inte minns helt galet så har ja för mej att dom har färre gånger dessutom.



Men iaf tillbax till min dag på jobbet.
Min dag har vare riktigt bra, även om jag har vare som en Zombie.
Vi planerade som vanligt på förmidagen och så satt jag en stund vid datorn för jag skulle skriva om en text ur en bok för boendestödjare.
För det pappret skulle ena våran gruppledare ha idag när vi fick studiebesök.
Och så fick jag berätta om mitt liv med min Handi.
Det är en handdator som jag har för att komma ihåg saker i vardagen.


Mitt minne e ju tyvärr inte det bästa.
Så min Handi hjälper mej att komma ihåg saker och ting.
Som jag brukar säja jag har hela mitt liv i min hadi.
Som månadens alla räkningar, matlistan, mm

Min Handi är min bästa vän. =D

Annars idag så har vi planerat för Sommarkotten redan.
Sommarkotten har vi 2 veckor före och 2 veckor efter semester och då jobbar vi inget utan bara hittar på en massa roliga saker, eller jo lite jobbar vi ju för vi brukar göra saker som vi sen säljer på Julmarknaden som vi har runt jul så klart =D.


Ne nu ska jag hitta på lite annat här.

Ha de gött
På återseende




Kommentarer
Postat av: Molly Bergström, UPPSALA

Det lät gott!

Vi ska äta liknande. Kassler gratäng med potatis i ;D

2012-01-10 @ 17:09:56
URL: http://mooollys.blogg.se/
Postat av: Molly Bergström, UPPSALA

Ja verkligen :D

2012-01-10 @ 17:12:00
URL: http://mooollys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0