Hej hopp!

Hade ingen bättre rubrik att skriva så de fick bli denna.


Imorse nör klockan ringde så ville ja bara stänga av den o somna om för ja va så jädran frött.
Men när ja väl kom upp ur bingen så gick de som på räls eller nästan iaf för ja va lite sen hemmifrån.

Annars idag på jobbet så klippte vi ut lite repotage ur sundsvallarn.
O så jag som tokig i hälge historierna va ju bara tvungen o klippa ut dom.
Jag kan säja att jag e en riktig Hälge nörd. =)
Tycker han e så cool på någe vis o rolig men oxå dumdriftig ibland.


O så fick vi studiebesök på förmiddagen med så då fick jag berätta lite granna om mitt liv med mitt hjälpmedel, min "Handi" en liten handdator som hjälper mej att komma ihåg saker.
Har svrt att komma ihåg saker och har jag för mycke i huvudet sp blir ja väldigt lätt stressad o då upplever jag allt som kaos och jag vet varken ut eller in, vart ja ska börja eller bara strunta i så då hjälper det mej att kunna skriva upp de i min "Handi" som den heter.
Och även som en simpel sak att ja vet att måste göra saker tex ränsa kattlådan va förut svårt för mej att ta mej för att ta itu med o ränsa den.


Jag visste att den skulle ränsas men jag kunde inte ta mej för o göra de förrens innan ja skulle gå lägga mej typ så då pratade jag me Harriet ena våran gruppledare om de problemet och hon gav mej förslaget att lägga det som en påminnelse i handin och nu kan jag ta mej för att göra de och innan jag går o lägger mej.



Nog om de nu iaf =)
På eftermiddagen så hade vi möte och de gick snabbt o enkelt
så vi väl klara på en halvtimme eller iaf något sånt.
När vi va klara me de så va de fika tajm och så gick vi igenom lite saker o ting.
De blev inte så mycke mer "jobb" efter de för tiden sprang iväg.


Jag gick lite tidigrare idag för att lämna några fritidsblad till ett gruppboende.
Sen promenerade ja hem i ganska rask takt faktiskt med örona igenpluggade med musik.
Som i vanlig årdning.

Tycker de e så tråkigt att promenera utan att antingen lyssna på tal bok eller musik.
Har tröttnat på mycke av min musik så kanske ska man ta o byta ut sen innan man ska iväg på  träning nu.


Ska iväg idag med på Cirkelträning fast denna gång e de på Bäle skola, så de e ju inte så långt o promenera idag, o de tycker ja e riktigt skönt de för ja tror inte ja hade orkat o promenera nån längre sträcka. Så de e skönt att de e fredag imorron.
sen helg i 2 dagar.


Kanske ska träffa min kontaktperson på söndag men de e sånt som märks.



Ne nu ska jag gå på dass o sen hoppa i lite kläder för de e snart dags o gå.
Kanske onödigt vetande men men. hehe


Ha de gött
På återseende




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0