Tjugonde knut

Idag e de dagen som man ska dansa ut julen eller vissa gör de o vissa städar bara bort den.
Jag har typ bara tage bort stakarna från fönstren.
Så pass er tjejer killarna har fått tillbax sin stake o kulorna hänger inte i granen längre o pungen e påfylld. haha.


Annars idag har de vare en lugn dag tycker ja.
Har sutte vid datorn o jobbat.
Har fixat en liten mall över vilka artisten som ska vara med i Mellodifestivalen i Februari.
Eller iaf dom som ska vara med då när vi ska titta på Melodifestivalen med fritiden (på tv för den som undrar).


Och på eftermiddagen så kollade vi på våra repotage som vi hade klippt ut på morron.
Då ena våran gruppledare viker bort all text så vi bara får se själva bilden, så får vi hitta på en egen rövar historia om bilden.


Idag så blir et ett kort inlägg för jag orkar inte skriva så mycke.
Måste ta o fixa lite mat snart för jag e hungrig, o sen innan jag ska gå lägga mej så ska jag ta o bädda rent i sängen o så måste ja ta o kasta in skinnet i duschen.


Vill ha måndag kväll nu.
Vill inte ha fredag imorron eller nu ljög jag väl lite då jag vill ha fredag och helg men jag vill ändå ha måndag kväll eftersom då kör gympan igång igen, och de ska bli riktigt härligt o få röra på dö köttet igen. =D.
Känner mej slö, och så e jag osams med både min väckarklocka och vågen på jobbet för ingen av dom e snäll mot mej.


Min väckarklocka väcker mej 07.00 måndag, Onsdag-fredag
och vågen på jobbet visade att jag hade gott upp ca 4kg.
O ja vet att ja bara har mej själv att skylla men ändå vågen kunde väl ändå ha vare lite snäll mot mej. =D hehe.


Ha de gött
På återseende




Elin & jag för ca 12 år sen vi hade klätt ut oss för att vi skulle gå "Knutgubbe" som det heter i Gusum. Det är en liten trdition som dom har där, så man klär ut sej och går omkring o tigger godis sen frammåt kvällen så sammlades alla som ville nere i centrum där vi dansade ut julen och den som hade klätt ut sej bäst fick ett litet pris. Ibland kan jag sakna den lilla bonhålan men de e ju inte så konstigt för vi flyttade till gusum 1 vecka innan jag fyllde 7år och bodde där tills jag var 15.







Kommentarer
Postat av: Elin

Haha det va inte igår kortet togs;)

2012-01-13 @ 17:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0