Sommarkotten dag 6

Idag har de vare en skön dag på jobbet....vi har inte gjort speciellt mycket eller jo kanske...=P
Jag har sutte och stickat på min mössa som ska bli till julmarknaden sen och jag han nästan klart med den idag men bara nästan för ja måste se om vi har någe mer randigt garn så jag kan göra det sista på den.
 
 
Och efter lunchen idag så va de meningen att vi skulle ha gått ner till båtvarvet och haft de trevligt men de bidde inte så för de kom en rejäl regnskur så vi blev inne istället men inte e jag lessen för de för vi eller snarere Harriet våran gruppledare läste ur boken "Burpojken" så nu e vi lite näramare slutet av den boken och den blir ju bara mer och mer spännande tycker ja.
 
Så de e en bok som jag rekomenderar strakt för den som gillar självbiografier.
Boken handlar om en terpeft som får ett fall om en pojke som e rädd för allt praktiskt taget så rädd att han till en början satt under bordet med alla stolar runt sej som om han satt i en bur så därför fick han namnet "Burpojken"...
 
Boken är gripande, spännande och även lite smårolig med jämna mellanrum.
och man får förlja med Torey Hyden i sin kamp med att försöka hjälpa "Burpojken"
 
Så jag rekomenderar verkligen att läsa denna bok!
 
Så på eftermiddagen idag gick åt till att lyssna på när Harriet läste ur boken och jag satt och stickade medans jag lyssnade och min arbetskamrats assiestent hon satt och pysslade med annat medans hon lyssnade så denna eftermiddag bara flög iväg. =D
 
 
Ikväll så händer de inte allt för mycket, ska bara ta de lilla lugna.
Kanske ta o packa ner lite i min resväska eftersom de e bara 1 dag kvar innan jag sticker neröver till min älskade mamma och syskon, o djuren.
 
På fredag e de KARNEBÅTFESTIVALEN ohh va jag längtar för jag vet att de blir kul för de blir de jämt.
Kanske ska fråga om min kompis har lust o gå med mej någe...göra 2 fluger på smällen haha
 
 
Så e ni sugna på att gå så e de 6-7e Juli i Valdemarsvik´s Centrum =)
 
 
 
Ungefär så här ser de ut på mössan jag stickar fast lite annurlunda mönster och så klart andra färger, ska se om ja inte kan ta nån bild imorron på blivande mössan. (detta är halsduken jag stickade för nått år sen)
 
 
 
 
 
Ha de gött
På återseende
 
 

 

Kommentarer
Postat av: Erika

Torey Hayden skriver verkligen bra böcker!
Hoppas du får det fint hos mamma! :-)

2012-07-02 @ 18:38:11
Postat av: Erika

Torey Hayden skriver verkligen bra böcker!
Hoppas du får det fint hos mamma! :-)

2012-07-02 @ 18:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0