Dagen =)

Hej o hå luden tå!

Nu e de helg eller de har ju vare de några timmar dock men ändå =P.

Så vad har jag gjort idag?
Jo jag har sutte vid en dator och letat lite bilder över Grekland och så hitta jag lite mer fakta som jag kopierade o la in i ett text dokument, o så måste ju vara ärlig och erkänna att jag surafde på lite annat oxå samtidigt. =)

O så har jag beställt ett mobilskal till Inger våran gruppledare och så beställde jag ett nytt skärmskydd till min egen mobil för de ja har nu e ganska repigt.

Hmm jo just de vi hade ju hand om lunchen idag med på jobbet så Inger och Harriet delade ut mat till alla och så hjälptes vi åt att ta hand om disken sen.
O så passade vi på att ta en tidigare fika på eftermiddagen för att mina älskade arbetskamrater hjälpte mej och hä iväg min gam teve som inte vill funka riktigt eller de e väl inge större fel förutom att den tjuter så man får ont i örona. =D
Så nu står den så fint i grovsopprummet.

Men innan vi åkte hem till mej för o ta bort teven så for vi bort på Vivstavarvs tjärn för o kolla när dom har öppet där, för vi ska dit och spela minigolf nån dag o sen käka go glass när vi har Sommarkotten.

Med Sommarkotten så menar jag att de e början på semester fast med jobbet. =)
Så vi hittar på en massa kul som vi ska till Söråker och käka lunch och fara runt allment och så ska vi ha en hemmadag på stan o då handlar vi lite kläder och harförlänga sommaren och seme de trevligt o även om vi inte handlar så prövar vi kläder och kollar vad som finns.

Hmm va mer för kul ska vi göra?
Jo vi ska ju hem till Inger våran gruppledare och så ska vi göra grekisk lunch där och så planera lite granna för julmarkanden.

Som vi alltid brukar göra när vi far hem till våra gruppledare, fast vi brukar ju även påbörja jobbet då och så fortsätter vi sen när vi kommer tbx från semestern.
Efter semestern så har vi 2 veckor med Sommarkotten för att förlänga sommaren och semestern lite granna. =)

Varje år så längtar vi till just våra 2 veckor före och 2 veckor efter semestern.
För att vi just hittar på en massa kul som vi alla fått önska oss fram till.
Så på måndag nästa vecka så tjyvstartar vi på sommarkotten eftersom Inger våran gruppledare ska vara ledig sista veckan innan semestern.

Och själv så tar jag 2 dagar extra med semester bara för att ja ska hinna och vara med på Karenebåtfestivalen nere i kära Valdemarsvik.
Förra året så var min syster höggravid när de var Karnebåtfestivalen men vi hade jätte kul för det.

Alltså tiden har gått så fort att de snart är 1år sen som min syster fick sin älskade lilla dotter.
Och det är snart 15 månader sen som min storebror och hans älskade Madde fick sin lilla dotter.
Tycker inte det är länge sen som mina småsyskon var små.

O nu så e dom snart 17,18 och 19år gamla.
O min storebror han e 32år o själv e jag 27.
Undra om mamma har hunne med tiden? Jag tror knappast de, me tanke på att jag som storasyster knappt hänger med mina småsyskon. =)

Nästa år så blir min älskade lillasyster vuxen för hon tar studenten då.
Eller hon e ju vuxen nu med för hon bor ju själv med sin lilla dotter och pojkvän.
Men i mina ögon så kommer min syster och bröder för den delen vara små.


Och själv så flyttade jag hemmifrån och upp till Timrå för snart 7år sedan och jag började på Tallkottens Resurscenter för snart 5år senadan, så snacka om att tiden bara flyger iväg.






Ha de gött mina kära läsare
På återseende




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0