Hej o Hå

Imorse så var de ganska kallt ute när ja gick på jobbet, men nu såhär på em/kväll så e de riktigt skönt ute dock e de lite kvavt så kanske att de hänger regn i luften.


Men iaf idag på jobbet så fick jag ta hand om disk och kaffe för hon som egentligen har diskdag idag var hemma idag så då fick jag hoppa in.

Men de gjorde ju inte mej någe....efter morronfikat så var de dags o sätta igång o jobba o då fick jag sitta med lilldatorn med Ljustorps Hembygdsgård och lägga in alla prylarna i programmet, de som e de svåraste med det e o veta vad man ska ha för sakord eller lättaqre sagt ett samlingsord så man tex hittar alla textiler när man säker.


Men eftersom ja skulle sitta o jobba själv med det då våra gruppledare var upptagna med något annat som var lite viktigare så sa Harriet att jag kunde strunta i sakord så länge o så kunde vi skriva i de sen o vips så gick allt mycket fortare.

Så de höll jag på med fram till lunch, o efter lunchen så fixade jag med våran lilla disk och en jobbarkompis hjälpte till med disken, vi fikade lite tidigare eftersom jag och Inger skulle på kommun och knäppa kort på sommarvikarier som behöver namnbricker.

Och Harriet och dom andra utom en gick iväg för att låna om några böcker och låna några nya.
Min arbetskamrat gick på bibban imorse och skulle lämna tbx och även låna om några böcker men de bidde inte riktigt så utan hon lämnade tbx alla böcker även dom som vi skulle låna om.


Så just därför bidde de en extra sväng på bibban för några.


När vi kom tbx på jobbet så satt vi och funderade på vad vi skulle käka för lunch när vi ska ha Sommarkotten hemma hos Inger våran gruppledare.
Jo då kom vi på de att eftersom vi jobbar med Grekland så vill vi ju testa på och äta grekisk mat, så de bidde bestämt vad för grekisk mat och så sökte vi på goole efter en god grekisk efterrätt och vi hittade några stycken som verkade smarriga.


Så nu längtar jag tills nästa torsdag. =)










Timrå torget idag 12/6




Ha de gött
På återseende







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0