Båtresan =)

Nu känner ja mej pigg nog att ta itu med alla bilder som ja knäppte under hela resan från början till slut.


Jag tycker att hela resan blev kanon de e som en dröm för att vi hade så himla kul.
De som va lite negativt e ju att tiden gick för fort och att vi inte han o se någe av Mariehamn.

De enda som ja såg av Mariehamn va en skylt genom fönstret men ja orkade inte bry mej så mycket heller för jag va så himla trött, o sen så hade ja sove dåligt på natten pga av min förbannade förkylning som inte helt vill släppa taget om mej.

När vi startade resan så va ja inte så pirrig för de känndes ungefär som när ja åkte med Ybuss ner till fjollträsk (sthlm) så de va ju inget märkvärdigt men sen när vi kom så nära att vi såg alla båtarna i hamnen då kom pirrigheten i kroppen o allt blev helt magiskt.

Jag har ju inte ens sätt en sån stor båt irl utan bara på teven typ, o nu så skulle vi liksom med en och jag kan inte beskriva känslan i kroppen när vi stog på terminalen och väntade att få kliva på den där jätte båten.

Jag sa de till våran personal som var med när vi hade klive på båten: Är detta verklighet eller drömmer ja? e vi verkligen på båten nu?


Jag kan bara säja som så att detta var bästa resan ever! Den kunde inte ha blivigt bättre alltså för den blev perfekt.

När vi kom på båten så var de bara att leta reda på vart våran hytt låg någon stans och sen byta om för att sedan gå o käka i buffén.


Jag ska inte skriva så mycket om själva resan för att jag tänker låta bilderna tala för sej själva.




Vi startade här med det fina regniga väder









Nu e alla på plats i bussen och resan kan börja. =)


Denna bild tog jag en timme efter den övre bilden



Här stannade vi och käkade lunch innan vi fortsatte.



Det var en jätte god spagetti och Köttfärsås, men salladen var inte den bästa =(.



Här va de riktigt grönt på träden, vi e nån stans närmare fjollträsk (sthlm)



Nere i fjollträsk (sthlm) hade dom planterat massor och då menar ja massor med tulpaner genom hela stan.



Nu e vi framme nere i hamnen och där fanns de några stycken båtar.







Här e båten som vi åkte med.



Knäppte kort på denna båt för jag tyckte att de va lite kul att båten heter samma sak som min kompis som oxå var med på båtresan. =)




Mer bilder kommer snart måste ta en lite frukost paus nu.
Nu e min frukost time slut så nu kan jag fortsätta att lägga upp bilder.



En av dom första bilderna som ja tog när vi hade klive på båten








Vi hade hytt 6003, men denna bild tog ja mest för att de stog SEXTANT på väggen



Korridoren bort till våran hytt.



Våran hytt. Jag hade överslafen på höger sida och vi visste att de fanns en stege upp till sängen MEN vi hittade den inte och då letade vi överallt men vi gav upp så vi klättare upp till sängarna..men dagen efter efter att vi hade handlat i Taxfree´n så va jag in o lämnade kassen och vad hittade ja då om inte stegen. hehe den hängde på väggen bakom dörren till hytten. Så snacka om vilka stopskott vi va. haha men vi hade kul innan vi tog oss upp.



Nu va de dags för middagen =)



En liten blandning, det fanns öven sniglar, ostron och pyttesmå bläckfiskar men dom smakade ja inte på för jag tyckte att dom såg så läskiga ut så ja vågade inte, fjantig som ja e.



Jag prövade även sushi för första gången i mitt liv, den med grönt i mitten tyckte jag var godast.



Mumms bara en massa gott och onyttigt, men e de fest så e de. =)



Vi var en säng på karaoke men de va inte så jätte kul om ja ska vara ärlig.



Vi var på Donnez och dansade o de va riktigt kul de.









Donnez dom va riktigt bra.





Chiquita tog ja inga bilder på även om dom med va bra på att spela o sjunga.



Jag tog deras atograf iaf men ja fick inte trummisens atograf tyvärr men men sånt e livet =)



Man fick röka på båten men på ett visst ställe.







De fanns även spa på båten men de va inget som vi va på.



Kvällens outfit



Några artister som spelat på båten



Svensk tid 11.20  Finsk tit 12.20 man ser flaggorna på visarna så man vet vilken tid som är vilken.



Ute på deck. Vi fick lite sol ändå och då passade vi på att gå ut och sola oss lite, jag fick solen i ögona så därför har ja så konstig min på bilden.



Utsikten från båten. =)




I taxfree´n jätte klubbor



Här ser du hur stor klubborna egentligen är.




Här e allt godis som ja köpte i Taxfree´n men de va inte allt som ja köpte.



Köpte även dessa 2



Denna köpte jag till mamma och så köpte jag en Mini Whiskey flaska med Tullamore dew till Danne. =)


Ne nu orkar ja inte lägga in fler bilder här, har ju sutte hela morron med att lägga alla dessa.




Ha de gött
På återseende








Kommentarer
Postat av: Jossan

Hejsan. Bara så du vet, de där jätteklubborna innehöll 15 små klubbor

2012-05-12 @ 14:43:44
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se
Postat av: Jossan

Sushi stavas det inte Suchi

2012-05-12 @ 19:02:21
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0