Dag 6 – Berätta lite om ditt liv

Jag är en go o gla tjej på 27 vintrar som har en lättare funktionsnedsättning, jag jobbar på ett ställe som heter Tallkottens resurscenter i Timrå där vi jobbar med kognitiva hjälpmedel bla.

Jag har 4 syskon som e ganska utspridda, en som bor i Örebro och en i Västertryserum lite utanför Valdemarsvik, mamma, pappa och mina småbröder bor nere i Valdemarsvik.

Jag har bott i Timrå sen 1 November 2005, så jag bodde inte kvar nere i Viken (Valdemarsvik) nå länge efter studenten. =)

Det som fick mej att flytta 63 mil från mamma o pappa o mina syskon var Kärleken.
Idag är han o jag inte tsm längre men är goda vänner för det.



På min fritid så tränar jag gärna med Korpen flera dagar i veckan utom nu då när det är uppehåll för sommaren. Och så brukar jag vara med Fritiden (det är vi arbetskamrater som träffas och har kul på våran fritid och då har vi 2 fritidsledare på våra aktiviteter).

Jag har även en kontaktperson som ja träffar då o då och hittar på saker med, och det kan vara allt från en promenad till Bio de e helt upp till mej vad jag vill göra, som igår så var vi på Bite Line och käkade Taccos o sen så for vi på Birsta och kollade på kläder.


Jag har haft kontaktperson sen många herrans år tbx jag tror ja fick min första när ja va runt 16år, och henne hade ja då tills ja flyttade hemmifrån, jag brukar träffa nån gång när ja e nere i Viken (Valdemarsvik) och sen när ja flyttade upp hit så tyckte ja att jag behöver väl ingen kontaktperson så ja va utan i några år innan jag tyckte att ja visst behöver en och ansökte de då på kommun.

Så nu har jag haft Erica som hon heter i ca 4-5 år.





Vill ni veta någe mer så e de bare o fråga så ska jag svara så gott jag kan.



Ha de gött
På återseende




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0