Dagen =)

Idag så har vi vare i Ljustorp och fortsatt med inventeringen.
Dagen har rullat på i ena sekunden jätte segt o i nästa så har de gott ganska fort o i nästa så swichade tiden bara iväg o så va de dags att åka hemöver igen.
 
 
 
O sen ja kom hem så har ja inte gjort så mycket mer än kollat räkningarna som damp ner i brevlåddan idag o sen fixat mat.
 
O nu så sitter ja här och uppdaterar min lilla blogg.
Tänkte bara softa nu fram tills ca 18.40 då det är dags o göra sej iordning för att knalla ut till parkeringen där min kompis Julia hämtar upp mej o så ska vi dra iväg på Vattengympan. Idag e de sista passet med Vattengympa för denna termin, o nästa tisdag så ska dom ha avslutning vid korpen stugan men lilla jag jag ska ut o åka raggar bil den dagen så då kan inte ja gå på avslutningen.
 
 
 
Tycker lite synd om mej då för jag hade ju gärna velat gå på båda men nu e ju läget som så att ja kan ju inte dela på mej och som Inger våran gruppledare brukar säja: Man kan ju inte alltid vara med på allt roligt även om man vill.
 
 
och då så får ja ju lov att hoppa avslutningen nästa tisdag för jag vill ju inte missa att åka med raggar bilarna.
O denna gång så ska vi ut till Alnö kyrka och där så ska vi få en guidad (?) tur o de ska bli spännande för de brukar ju alltid finnas en massa historia i dom där kyrkorna.
 
Historia e något som intreserar mej för de e så spännande o se vad folk gjorde förr i tiden.
O vad dom hade för saker o ting. I dagens läge så e man ju bortskämd med dator o gud vet allt.
 
Förr i tiden ja då fick dom nog allt jobba för egen maskin. =D
 
 
 
 
 
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Här kommer lite bilder från dagen:
 
 

 
 
Alla dessa kaffekoppar....vad vi har slitigt med dom. hehe
 

 
Plankan i köksgolvet såg ju inte så vacker ut direkt.
 

 
En sårts barn gunga som dom hade förr
 

 
Här i skåpet fanns de en massa intresanta småbrukar och flaskor från förr
 

 
Vilka e dessa 2??????
 
 

 
 

 
 

 
En gammal smarin flaska
 

 
Denna påse kostade tydligen bara 40 öre iaf vad som står ner i högra kanten.
 

 
Denna påse kostade bara 35 öre.
 

 

 
Jag har hittat en av alla mina tappade skryvar. haha
 
 

 
Utsikten från Parkeringen vid hembygdsgården.
 

 
 

 
 

 
Hembygdsgården.
 

 
Min kompis/arbetskompis Jossan ville fotta blommorna och jag fottade henne. hehe
 

 
Hon blev inte helt nöjd med bilderna från sin mobilkamera så hon fick låna min vanliga kamera och fotta. Detta blev resultatet. Jossan e riktig fena på o knäppa fina bilder. OBS: Detta är Jossans verk INTE mitt.
 
Hon har sin Blogg HÄR för den som e sugen att beöka henne. =)
 
 
Ha de gött
På återseende
 
 

 
 
 
Trackback
RSS 2.0