Dagen =)

Idag så har ja vare iväg på Dollar Store o handlade en massa grejer.

Typ som grejer till hemmet som rengöringsmedel mm o så köpte ja duschegelé, hårchampo, film, nya foppa tofflor o de va ju inte de lättaste att hitta ett par som passade på mina fötter. hehe


Men innan vi for på Dollar så var vi o käkade på på gamla LV5.
Där hade som en massa olika rätter att välja på, som pizza, Thai, och Kina.


Jag käkade anka vet inte om de va Kina eller Thai men skitsamma de va ju gott iaf.
Efter mat o dollar så var vi in en sväng på Citygross men där handlade ja bara lite ingredienser till morrondagens mat Brocoli gratäng.



Som jag gör min brocoligratäng:


Makaroner så de täcker botten av plåten (givetvis kokta)

Sen på med brocoli så mycket man vill ha o ja brukar ha nästan 1kg för jag älskar brocoli

på med bacon som e setkt i sitt eget fett

på med lite makaroner inte så mycket

o sen på med Crame Fraiche blandat med Johnny´s senap

sist på med Mozarella ost så de täcker allt.


Sen in i ugnen på ca 20-25 min på 225 grader.

Sen om man vin så avnjut med vitlökssalt.





Nu e ikväller så blir de rätt lungt, har inte planerat så mycket att göra.
Blir väl o se nån film o sen kolla på BB senare ikväll.

Känns konstigt att de e fredag idag o inte lördag.




Nu kommer ja inte på mer o skriva för tillfället.



Ha de gött
På återseende





Kommentarer
Postat av: Jossan

Vad är det för film du köpt?

2012-05-19 @ 11:06:10
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se
Postat av: Jossan

Makaronerna ska de vara kokta innan eller? Står inget om det i ditt recept nämligen

2012-05-19 @ 23:38:50
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se
Postat av: Jossan

Sv: Nej, du vet bäst för det är du som har lagat den där maträtten, inte jag

2012-05-20 @ 20:59:23
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0