Dagen till ända

Snart slut på dagen o de känns riktigt bra för ja e så mätt i magen efter att jag o min kontaktperson Erica var på Bite Line o käkade taccos, o jag kan ju lova att jag käkade alldeles för mycket o så en stor Pepsi Max på de.


Men iaf idag så började jag dagen vid 08.30 som vanlig o jag kan ju inte påstå att ja legat i när de gäller jobbet för imorse när jag vaknade så hade jag världens jäkla huvudvärk ungefär som när man gott utan glasögona en hel dag eller kanske inte riktigt så för ja e ju ganska van vid att dom ligger på bänken i köket när ja e hemma på helgerna bara för att ja inte orkat sätta på mej dom.



Men ja brukar få smått huvudvärk när ja gott utan och anstängt ögona en hel dag.
O denna huvudvärk var mycket värre.
Så just därför tog ja de lilla lugna på jobbet idag.



Men när min kompis kom som oxå jobbar på onsdagarna så snackade vi lite granna så vi bestämde oss för att ja skulle ta ut min halvdag idag som dom andra av mina arbetskamrater hade förra tisdagen då när ja va på skolan.


Men sagt o gjort så ringde hon sin färdtjänst o sa att hon skulle ha med sej en till och jag ringde till Inger våran gruppledare som jobba nere på kommun idag o hörde mej för så att de va okey att jag tog ut halvdagen för de e ju ändå ganska så dött på jobbet på onsdagarna då när typ alla har hemmadag.


När vi väl kom på Birsta så kom min kompis assistent och mötte oss för hon hade dubbel assistent dag idag eller hur man nu säjer så den ena jobba från morron o så kom den andra o mötte upp på Birsta o hon visste inte om att ja skulle med för jag hade ju sagt tidigare att ja inte kunde för att ja skulle träffa mina kontaktperson Erica idag men de ordnade sej iaf, men jag kan ju lova att hon blev ju glatt överaskad. =)


Men iaf så var vi runt i några affärer för hon skulle ju handla lite granna min kompis alltså.
Jag handlade inget eftersom ja skulle med min kontaktperson Erica vid 17.20 ca
Men iaf så hittade ja en massa kläder som ja vill ha, så nu önskar ja att jag vore miljonär, så kanske att ja ska köpa mej en triss o hoppas på det bästa. haha.


O jag som älskar starka pastell färger på kläderna hittade ju självklart en massa härliga tröjer och klänningar som ja vill ha, o jag som typ ALDRIG använder klänningar för jag har liksom inte trivts i de förut, men nu när man hitta en massa snyggt o så känns de ju så härligt nu när man har gott ner lite mer sen förra sommaren eller kanske inte just gått ner i vikt men jag har tappat lite fett så man känner sej lite smalare iaf.

Som förra sommaren så köpte jag mej ett par leggings i str L o dom e nu lite stora i midian för dom sitter inte kvar uppe utan kasar ner hela tiden o de tar ja som ett gott tecken att jag behöver köpa mej en str mindre i just sånna byxor.



Men iaf så när vi var klara på Birsta så tog ja bussen in till stan (Sundsvall) för att möta upp Erica på Navet (Busstationen) o så gick vi bort på Bite Line där vi käkade super go Taccos så nu e jag så jäkla mätt i magen så de känns som om ja skulle ha äte mat för en hel vecka på en gång.


När vi hade käkat klart så struntade vi i att gå in på IN (City) bara för att dom skulle ju ändå stänga ganska så snart när vi var klara, så vi åkte till Birsta och gick en sväng där. Erica kollade efter nån klänning som hon kunde ha då när hon ska på en väns bröllop i sommar men gu va de va svårt o hitta nån som kunde passa de va helt omöjligt för de fanns en massa olika modeller men i färgerna svart, vitt och rosa men de va ju typ inget som hon kunde tänka sej just på ett bröllop o sen även kunna ha den även efteråt utan att behöva tänka "fest klädsel"



Men iaf så gav vi upp o åkte hem efter de, o när ja kom hem så landade ja på soffan för ja orkade typ inget annat, eller de gör ja väl inte nu heller men ja kände bara att ja ville uppdatera dej min kära blogg....



men nu så ska jag avsluta detta inlägg för jag måste gå o ränsa kattlåda så mina älsklingar blir nöjda o glada o sen så ska jag ta o borsta gaddarna o krypa i säng.



Ha de gött
På återseende





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0