Hallå!

Idag på jobbet så har jag o Harriet våran gruppledare jobbat vidare med hembygdsgården eller snarare databasen med alla dessa grejer i.

Vi har länkat en massa bilder eller jag gjorde de för nu när Maggan min jobbarkompis kom på hur man kunde hitta bilderna mycket snabbare om man visste vad dom heter.
så de gjorde ja på lite över en timme, när ja va klar med det så var det dags för lunch o efter lunchen så satt vi o snacka lite om vårat arbete om Grekland när vi gjort de en stund så forsatte vi med databasen men denna gång lägga in fler bilder i datorn från usb minnet o sen så skulle vi skriva upp i boken va bilderna heter på rätt föremål som vi beskrivigt, de e ganska svårt att förklara såhär i ord...



Men de vi gör e att när vi e i Ljustorp i Hembyggdsgården så går vi från rum till rum för att inte blanda ihop alla grejer så nu e vi så gott som klara på nerevåningen så imorron ska vi upp på övervåningen eller snarare vinden och börja där uppe rum för rum.


Och när vi ska dokumentera sakerna så fottar (?) Inger och skriver upp i ett block vad det är hon har fottat och så har jag eller Harriet skrivigt i en annan bok som vi kan klottra i sen vad det är för pryl som Inger fotat (?) och så får dom ett nr så vi kan hitta igen det i databasen sen där allt hamnar tillslut.

O i databasen så ska vi även skriva sakord o sen en liten beskrivning av vad det är och när den är tillverkad om årtal finns, så de e ju inget litet jobb för den som tror det...


När vi dokumenterade kyrkan så tog de ca 2år men då va de ju inte bara en kyrka utan några st och även församlingshem, mm.


Till en början så va man smått sur o vresig ungefär som en tjurig tånnis haha
men sen när vi var nån stans mitt i så började det gå upp en litet ljus om va de va vi höll på med och hur stort de egentligen var.


Så när vi e klara med detta så finns mer jobb o göra hehe.
Så vi e ju inte sysslolösa om man säjer så. =)


När ja kom hem sen så har de inte hänt nå speciellt, har mest tage de lilla lugna.
När ja e klar med detta inlägg så ska jag se på reprisen av Vampire Diaries på Tv6 play som jag missade förra fredagen.


A just de kom ju även på att ja har ju inte äte nån midda än så de kanske ja måste göra med hehe.








Bilderna e tagna imorse vid ca 08.30 när jag va på g till jobbet. =)










Ha de gött
På återseende





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0