Hallå!

Idag så har de vare en lagom dag, för tiden har bara runnit iväg.
O de tycker ja e härligt för nu e de bara imorron med o så åker jag tsm med några arbetskamrater till Mariehamn och jag längtar som satan tills på onsdag, jag kan liksom inte beskriva i ord hur mycket ja längtar.


Detta e ju min första gång som ja får åka med en stor båt.
Annars har ja ju åkt med små båtar eller små o små men mindre iaf.
För jag har ju åkt med min farbrors båt en motorseglare och sen när ja gick i högstadiet så följde ja ju med min kompis hem några ggr o hon bodde då på Harstena o de e en Ö som ligger lite utanför Gryt o så har ja ju vare på läger på Bokö o de e ju oxå en Ö som ligger utanför gryt en bit bort från Harstena.

Så ja vet ju hur de e o åka "små" båtar.


Men iaf på jobbet idag så har ja sutte vid min dator och jobbat på med Grekland.
O de e väldigt intresant som idag fick ja veta att Olivoljan pressas på vintern.

Fast de e ju inte bara jag som jobbar med Grekland utan vi alla på Tallkotten gör det fast med olika saker, som jag forskar lite om själva landet o sen så ska jag ta reda på vart alla dessa kända ruiner står.

O sen i sommar kanske vi ska testa grekisk mat.
De kan bli spännande de.


På eftermiddagen idag så hade vi PF igen alltså personalfritt för Inger och Harriet var iväg och visade lite hjälpmedel för äldre.
Fast ni som läser behöver ju inte vara oroliga för vi hade ju en arbetskamrats assistent hos oss o sen så hade vi ju dagcenterpersonalen vägg i vägg så skulle de ha vare någe så fanns de ju alltid någon att fråga eller be om hjälp om de skulle va någe.

men vi e ju ganska självständiga så de funkar ju att jobba själv dom få timmar vi e själva.




Sen ja kom hem så har ja inte gjort så mycket mer än o fixat käk.
O ska iväg på gynpa sen vi ca 18.20.



Ne nu ska jag äta klart här o sen så ska jag göra nå annat kul men vad vet ja inte än. hehe


Ha de gött
på återseende





Kommentarer
Postat av: Jossan

ska vi kanske testa gekisk mat i sommar? Heter det inte grekisk mat?



Är gryt ett ställe? Jag antar det, då stavas det med stor bokstav alltså Gryt, inte gryt. Fast jag förstår ändå vad du menar ju

2012-05-07 @ 17:55:59
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0