Halloj!

Idag på jobbet så började dagen härligt för först som vanligt fixade vi fika o efter fikat så följde jag med några av gänget bort simhallen för några simtränar o några simmar.

Jag va en av dom idag som simmade, för jag har ju kunnat simma sen ja va runt en 7-8år då jag gick på simskola i Yxningen som ligger mellan Gusum och Ringarum ca 4 km från där vi bodde i Gusum.

och på simhallen så upptäckte ja att jag har träningasvärk o armarna sen igår.
Men ändå så lyckadess jag simma 31 längder, hade säkert hunne med några till om ja inte stannat för o vila ryggen eller surrat så mycket med Inger våran gruppledare som va där o fottade när dom simtränade.

För som vissa vet så har ja ju ganska svårt o va tyst. =D
Och bara just därför måste surra en massa. hehe

Mamma, syrran o gubben har ju sagt att jag e inte ens tyst när ja sover. hehe



Men iaf för att återgå till de ja skulle berätta så: Efter simhallen så va de bara o knalla tbx på jobbet medans några av gruppen som badade skulle ut o käka på Kina.

Själv så behöver ja ju spara på slantarna och därför så va ju inte jag lessen över att gå tbx till jobbet för jag hade ju ändå en god matlåda med mej med grillat kött o pärskivor o så B-sås.


Efter lunchen o de så han ja inte jobba så själv så mycket för jag hjälpte en av mina arbetskamreter o läsa vilka som anmält sej på Fritiden, så hon kunde klistra dit bilder på dom......Så gör vi för att alla ska kunna läsa vilka som har anmält sej på dom olika aktiviteterna.





Och eftersom jag inte har frågat våra Fritidsledare om jag får visa bild på som då har jag mört över både deras namn och ansikte.

Men vill ändå visa ett tips på hur vårat fritidsblad ser ut.
Och för den som undrar varför det är ett rött papper och inte ett vitt så e för att söndag e en röd dag.




När ja va klar med det så va de dags för fika igen o idag så blev eftermiddags fikat en aning sent eftersom det va bad på förmiddagen och vissa var ute o käkade o sen så va de många som anmält sej på fritiden så de va många kamrater att klistra in.


Jossan min kompis och arbetskompis va så snäll och hjälpte till med att fixa fika idag fast det inte var hennes dag.

Vi alla på jobbet har en egen disk o kaffe dag.

Min dag e på Måndagar.

Efter fikat så blev de lite surr o lite planering eller de va väl inte direkt efter utan under fikat.
O sen så fick vi besök så de med drog ut på tiden.


Idag så fick vi även beskedet att de blir ingen Holmgåg nu pga att de var för få som anmält sej.
Själv tycker ja att de va lite utav dålig stil för de va så många som tyckte att skulle va så kul o ha Holmgång nu på våren utav dom som var med eller var o hejjade på förra året när dom sprang.

men jag ska ska ju även säja de att de va ju även ganska många som skulle på kurs just i samma veva.

Men men vi får väl se om de kanske blir någe till hösten eller om de blir till nästa år.







Men iaf så ska jag iväg o träna ikväll igen, o de ska bli kul för jag ska träna ihop med Julia idag med för jag lovade henne igår.
Kanske ska ja ta de lilla lugna eftersom jag har träningsvärk i armarna.

Men de känns riktigt bra i hälsenan idag med så om ja känner rätt så e de kanske på g o vända nu så det onda försvinner.

E så ursäkta språket men jävla less på att ha ont nån stans, de e en sak o ha tränigsvärk för då vet ja ju att ja har hittat en muskel som ja inte tränat tillräckligt förut så de e ju bara possetivt.


Ne ja ska inte klaga för de finns dom som har de värre än mej. =)






Ha de gött
På återseende







Kommentarer
Postat av: Jossan

Vad det sades idag, så skulle det inte bli någon homlgång detta året. Det var var som sades efter det lilla mötet som var hos Lars

2012-05-03 @ 19:25:57
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0