Raggarbilar =)

Idag så var vi ute och åkte Raggarbil o de e lika häftigt o maffigt som alltid.
Kan bara säja att jag var i himmelen och vände hehe


Jag älskar Amerikanare (bilarna alltså) och har alltid gjort de och kommer alltid att göra de. =)

Jag är ju som sagt uppvuxen med dom bilarna, för när ja va liten så var vi medlemmar i Motorgården i Norrköping och även min morbror var de me.
och sen 1:a maj varje år så åkte vi in och kollade på 1:a maj tåget när bilarna åkte.

Motorcyklarna kollade vi inte så mycket på då.


Men iaf för att återkomma lite om dagen.

Jag va i skolan som vanligt idag och där så hade jag avslut på kursen Barn och Ungdom.
Det var trevligt och vi gick igenom vad vi gjort under terminen som gott o sen så pratade vi lite om barnen´s kost och vad dom behöver äta varje dag för att orka med.


På eftermiddagen så läste jag engelska och de gick ganska bra.
O så fick jag pröva på och göra gloserna på datorn men då höll ja på o bli gråhårig hehe för vissa ord kunde jag men jag fick fel för att jag skrev ihop orden fast de va 2 ord o sen för att ja glömde sätta "The" framför osv.

Nästa tisdag så har vi riktigt avslut på skolan, då ska vi ut till Lögdö och baka tunnbrö (mjukt) o de ska bli riktigt kul de.




När ja kom hem så gjorde ja inte så mycket mer än att jag duschade och sen fixade mat o sen mej själv o sen va de dags o dra iväg på byn o träffa mina kompisar som oxå skulle med o åka Raggarbil.

Vi hade siktat in oss på att få åka ner cabbat och i samma bil som förra året, men de sket sej i starten för när vi såg att han som körde den bilen hade komme så var den redan full.

Men de gör inte mej nåde för de va ju bara o välja en annan bil o så såg vi en vit bil som vi tänkte åka med som ej kunde cabba ner men så kom de in en skit snygg bil en brun bil med vitt tak då sa ja de till mina kamrater att den vill ja åka med men så va de 2 till som skulle med den så vi alla fick inte plats i den så mina 2 kamrater fick åka en annan bil som hade ner cabbat.


Så jag o en annan kompis som oxå skulle med o åka hon o jag fick åka i samma bil.
Men vi var inte lessna för de för de va en trevlig chufför vi hade (men ja hade ju inte räknat med annat) =)



Här kommer lite bilden från dagen:






Pernilla är en av dom som e med och arrangerar så vi får ut o åka raggarbil =)



Solen gassade på med mycket härlig värme, så många kunde åka ner cabbat



Snygga tärningar som hängde i bilen.



Ryggen på en av chufförerna



Ryggen på en annan chufför



Alnö G:a kyrka, dit vi åkte. =)





Fikat vi fick där ute.



Vi hade ju även turen att få en kexchoklad =)















Bilen som jag åkte med förra året =)





Denna bil åkte jag med iår det är en Cheva från 1956 =)















Våran trevliga chufför. (Frågade om lov innan jag ens la ut bilden men som ni kanske tydligen inte har förstått så lägger ja inte ut bilder på personer utan att fråga om lov innan)




Utsikten vid Alnö G:a kyrka


Mer bilder kommer imorron från våran trevliga och mysiga utflykt men raggarbilarna. =)



Ha de gött
På återseende





Kommentarer
Postat av: Jossan

Snyggt och hoppas ni hade jättekul. Fick du lägga ut bild på eran chaufför? Hade du frågat om lov? Annars får man inte det. Men det visste du nog redan hoppas jag. ;-)



Nu ska jag iväg och klippa mig

2012-05-23 @ 09:42:47
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se
Postat av: Jossan

Hejsan. Ursäkta att jag är lite petig, men jag tycker inte det är särskilt snyggt att skuggan på den som knäpper syns i bilden.

2012-05-23 @ 10:51:34
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0