Trött, trött och åter trött

Idag så har ja vare småseg hela dagen, men iof jag får ju skylla mej själv när ja e uppe o kollar på BB-live på söndagarna.

Men på ett sätt så e de skönt att de bara e nästa söndag me o sen så kan man komma isäng som man borde göra när de e jobb dagen efter.

O så idag har ja som en ilande känsla i muskeln i armen som ja hade ont i förut o de känns inge bra alls. Fast denna gång så vet ja ju att ja inte har tränat för mycket för de e ju över en vecka sen som träningen va slut för terminen. =)

Men ja hoppas att de går till sej o att de bara e väderomslaget som gör att de gör ont.
För igår va de ju kalasväder igen o jag gick i linne och leggings o idag e de typ höst väder, inge skönt alls.



Fast ja ska ju inte klaga.
För igår så käkade jag o gubben frulle på ballis för första gången iår o de va jätte härligt o mysigt för solen gassade med.



Imorse så ringde Inger våran gruppledare o påminde mej om att hon skulle hämta upp för vi skulle direkt ut till Söråkers skola för o fotta några av personalen som va borta förra gången som vi var där.

När vi var klara så åkte vi upp på Pungten o lämnade tbx Blåbussen som är deras nu ;(
Våran nya vita buss den bråkar med oss o vill inte riktigt starta som den ska, så vi kan gott säja att vi saknar Blåbussen o med vi så menar jag vi på Tallkotten.

Men iaf när vi var på g tbx på jobbet så fick Inger en idé om att vi skulle fira Lisbeth våran arbetskamrat nu på morron eftersom Jossan min kompis/arbetskompis var där o hon jobbar ju bara halvdagar, så sagt o gjort dom andra på jobbet höll med oss så dom dukade fint medas jag o Inger promenarede upp på jobbet.

Så de va bara lite granna kvar att göra när vi kom dit.



Men sagt o gjort o god tårta fick vi med.
O på eftermiddagen så kom Ragna från Bibban och läste för oss, hon brukar komma på tisdagar men nu så hade dom bytt dag så hon kom idag o då fick jag vara med o lyssna.

Det var en spännande bok även om ja inte hört början av den.
För eftersom dom oftast läser på tisdagar så e inte jag med för då e jag på skolan.




O sen ja kom hem har ja inte gjort nå speciellt mycket eftersom ja känner mej helt färdig.
Så jag tog mej en tupplur på soffan i ca 1 timme o de va riktigt skönt de.
Så nu sitter ja här och uppdaterar min kära blogg.



Men funderar på om ja kanske ska ge mej på o se avsnittet av Vampire Diaries på TV6 play eftersom ja missade det i fredags eller om ja kanske ska ta de imorron istället eftersom ja e rätt så mossig i huvudet.




Tårtan som vi blev bjudna på idag. =)



Min tårtbit =)




De bidde inga bra bilder från torget idag men det får ni stå ut med för ja har inga bättre från idag =P


Ha de gött mina kära läsare
På återseende






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0