Ett snöigt landskap

Idag när klockan ringde så va ja uppe i taket o vände för ja blev ganska rädd när den ringde, de e inte ofta som de händer men men ja va väl inne i nån mysko dröm eller någe.
 
 
Men dagen har annars rullat på o de blev storstädning på jobbet idag sp mkt till jobb blev de inte, men de va väl beövligt att damma av hyllor o plocka iordning för vi tyckte att de såg ganska så rörigt ut..
För Tallkotten har ju inte speciellt stort utan de e som ett vardagsrum ungefär som vi stuvat in oss i..hehe
 
Men som tur e så e vi ju inte alla i detta rum utan vi har som ett litet rum med som jag o 2 till har våra arbetsplatser...förra stället vi var på där va de mkt större för där hade vi ju hela källaren numera e de ju RSMH som håller till där.
Visst lite kan ja sakna de stället men samtigt så e de väldigt bekvämt där vi e nu även om de e ganska trångt... som nu slipper vi ju gå ut varje dag när vi ska in till DC (Dagcenter) o käka mat...
Utan nu går vi ju bara genom "Förådsgatan" som vi kallar de gången genom förrådet. =)
 
 
Men iaf så på eftermiddagen så blev de ju även städ av dessa toaletter igen...
Undra vilket år vi kommer o få en städerska.????? Tyvärr så glömde dom ju o tala om de för oss.
 
Visst de funkar ju ganska bra nu me men de känns som om vi inte riktigt hinner me oss...speciellt nu när de börjar närma sig jul o allt o vi ska börja o planera och sätta igång med pyssel inför julmarknaden för vi har typ bara en månad på oss sen e de dags.
 
Vi har ju påbörjat lite granna men vi e ju långt ifrån klara.
 
 
 
 
 
 
Men iaf vid lunch tiden idag så började de o små snöa, o jag ska ju erkänna de att ja e ju inget fan av snön eller jag avskyr den ju inte men ja tycker de bara e jobbigt eller mest för mina stackars små arma fötter för eftersom de blir så knöligt med snön så får ja ju så stans ont i tårna o fötterna.
de e den största nackdelen med o ha snea storstår iaf enligt mig.
 
 
När ja skulle gå hem idag så hade de säkert komme 2-3cm me snö..
Detta e inte den första snön som kommer iår men den första som stannat kvar. =)
 
 
A just de får ju inte glömma o säja de att min kära arbetskompis / kompis visade mig hur man kunde fixa olika tecken på datorn genom o bara använda Alt och så knappa in siffror..
 
 
Som typ Alt och 254 så blir de denna ■
De e bara o pröva sig fram så får man olika figurer eller bokstäver...
(Det där med sifforna funkar bara om man har numpad på sin dator)
 
För nästan en vecka sen så skrev ja till mina vänner i Titanix o nu har ja fått svar från Maria som e sångare i bandet...Blev så gld över detta svar så ja måste få visa alla som läser min blogg =)
 
 

 
 
 
Lunchtid när de hade snöat en liten stund
 
 
 
 
 
 
Nu e Timrå Torget klart eller bara lite småfix kvar 12-10-26
 
 
Timrå Torget 12-10-26
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
Ha de gött
På återseende
 
Glöm inte o kika in mina bilder på Instagram "Muppmupp85"
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Jossan

Hejsan.

Du kan ju tala om att det där med sifforna inte funkar om man inte har numpad på sin dator.

2012-10-26 @ 21:04:01
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se
Postat av: Jossan

Tja igen.

Bara så du vet, halva meddelandet som du fick av titanix, är typ avkapat, ta dig en titt på det

2012-10-26 @ 21:05:02
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0