Letsmodevisning

Igår så va ja in på Birsta och Birsta Cyty för o kolla på Letsmodevisning med det menas alltså att dom hade modevisning med kända dansare från tv så dom visade både dans och modevisning.
 
Dom som dansade / Visade upp kläderna var Cecilia Ehrling, Jonathan Näslund, Tobias Brader, Björn Törnblom, Oksana Spichaks och Jeanette Carlsson.
 
De va första gången som jag åkte in på Birsta just för att kolla på något av deras evenemang, men de va ju inget jag ångrar för de va riktigt kul.
 
 
Men när man ändå skulle in så passade ja på o fixa ett par ärenden me o då träffade ja på Cathrin som har vattengympan på tisdagarna eller inte varje tisdag nu för tiden utan hon turas om med 2 andra.
 
O då när modevisningen va så såg ja en annan som brukar gå på vattengympan.
Så ibland kan man träffa/se några "kändisar"
 
 
 
Men en sak som e ganska så typiskt mig e att när jag va på väg upp till Coop så mezza ja samtidigt me gubben o så hade ja solen i ansiktet så ja kolla inte riktigt vart ja gick vilket var ganska så dumt för dels höll ja på o gå in i en bil men han precis o parera innan ja skulle krocka me den men fel o kolla upp ibland för vips så drog ja skallen i en av skyltarna där vid IKEA men de blev ju ingen jätte smäll för ja hade ju huvudet böjt, men hade ja inte haft de så hade ja fått skylten i pannan. haha de ända ja sa va aj o så gick ja vidare, men undra va folket tänkte dom som såg mig. Själv kan ja ju inte låta bli o skratta när ja e så jäkla klantig.
 
 
 
 
Men iaf de va ju inte de enda missödet som hände denna dag utan när ja skulle hem så kolla ja tidtabellen för bussen o så skulle den inte gå längre än till Timrå Centrum så då kände ja de att ja inte skulle orka gå den lilla sträckan hem från centrum men som tur e har ja ju färdtjänst så då ringde ja dom men så kom de 2 taxibilar men ingen av dom skulle ta mig hem så då ringde ja färdtjänst igen o dom bad mig vänta o så slog de ifrån o ja ringde upp igeno samma visa denna gång men 3:e gången ja ringde så sa hon ja prata me att de skulle komma en bil men då hade ja ju väntat 20 min men iaf de gjorde ju inget att ja fick vänta för den som körde bilen va en riktig pratkvarn men en riktigt trevlig sådan.
 
Vi prata om de mästa allt från fiske till släktforskning till jakt så vi han o prata ganska mycket innan ja va hemma. =)
Tycker att de e kul när de finns pratkvarnar till chuförer för de e ganska så tråkigt o åka me någon som inte vet va dom ska säja eller så för då blir ju ja me som en mussla o bilfärden blir ganska tråkig.
 
 
 
 
 
Men idag så blir de en mycket lugnare dag, för ja ska iväg sen till en arbetskamrat med Fritiden och spela Bingolotto o ha de trevligt.
Inte för att ja tror att ja ska vinna någe för ja vet inte hur många bingolotter ja har köpt men ingen vinst så ja har ju inte så stora förhoppningar idag om vinst...utan ja tycker mest att de ska bli kul o få va me mina arbetskamrater o så våra goa fritidsledare som jobbar ikväll =)
 
 
 
Ne nu ska ja se på reprisen av "Hela Sverige bakar" på tv4 play
 
 
 
Här kommer ett bildspel från Letsmodevisningen igår:
 
 
 
 
 
 
 
Ha de gött
På återseende
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0