Regn o rusk men solsken i mitt <3

Idag när ja skulle gå till jobbet så regnade de o inte så lite heller, men va gör de när man har go musik i örona medans man promenar i detta regn väder.
 
 
När ja va vid köks johan så mötte 2 av personalen från DC (Dagcenter) för då skulle dom sätta upp skyltar till stora promenadslingan"Ett friskare Timrå / Ett friskare Sverige"
 
O när ja va nästan framme vid jobbet så mötte ja en solstrålen Camilla. =)
Varje gång ja träffar eller möter henne så e hon alltid som en solstråle som alltid får en o bli glad =).
 
 
Men iaf när ja kom på jobbet så va de ganska lungt för våran personal skulle ut o sätta upp skyltar till lilla promenadslingan"Ett friskare Timrå / Ett friskare Sverige"
Så jag tog hand om kaffe o disken på morronen så vi väntade in att dom skulle komma tbx......
När vi hade väntat länge o tänkte att nu orkar vi inte vänta längre så kom just in så vi kunde fika tsm.
 
 
Efter lunchen så gick ja och min kompis den långa promenadslingan"Ett friskare sevrige / Ett friskare Sverige" medan dom andra gick den korta promenadslingan"Ett friskare Timrå/ Ett friskare Sverige".
 
När ja kom tbx på jobbet så tog vi de lite lungt, o sen va de dags för Ragna att komma från Biblioteket o läsa för oss men ja ville inte vara med o lyssna, jag hade bara ingen lust så jag va kvar inne på Tallkotten.
 
När vi hade sutte o jobba en liten stund vi som var kvar inne på Tallkotten så kom de in en snubbe som var från Sveriges radio och ville intervjuva mej och Inger angående "Ett friskare Timrå / Ett friskare Sverige" eller mest just om motion osv.
 
Så idag nån gång efter 15.00 så skulle de sändas, sänds just nu 16.38 =)
ohh gud va ja tycker att ja låter löjlig när nån spelar in vad ja säjer...
 
 
Lagom tills den där snubben hade gått så kom Erika från kyrkan in till oss och hälsade på..
Erika är min konfirmationspräst och vän så hon brukar kika in lite då o då när hon e mitt emot o jobbar.
O de e alltid lika trevligt när hon kommer och hälsar på oss, för hon e oxå en sån där solstråle som oxå kan få en o le o bli glad. =)
 
 
Så jag kan säja att ja har många vänner som är som riktiga Solstrålar =)
 
 
 
Ne nu måste ja fixa något att äta för ja ska iväg på gympa om några timmar för hälst ska man ju käka minst 2 timmar innan träning för att maten inte ska åka jojo i magen. haha
 
 
 
 
 
 
Min kompis Jossan e de som håller i masken HÄR kan du läsa om henne 
 
 
Östrands fabriken


 
 
 
 

 
 
Ha de gött
På återseende
 
 
Glöm inte att följa mej på Instagram "Muppmupp85"
 
 


Kommentarer
Postat av: Jossan

"Ett friskare sevrige / Ett friskare Sverige"?????

2012-10-15 @ 18:51:47
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se
Postat av: Camilla

Tack! Det är inte svårt att vara glad när man möter människor man tycker om! ;-) Kram

2012-10-15 @ 21:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0